اجماع صعودی نسبت به طلا در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سنتیمنت برابر در میان تحلیلگران وال استریت

طلا بهترین عملکرد خود را از اوایل بهار امسال در هفته‌ای که گذشت تجربه کرد. در ابتدا و پایان هفته قبل، با بستن معاملات فروش و خرید طلا و همچنین ویژگی طلا به عنوان یک دارایی امن، این فلز گرانبها تقویت شد و رشد زیادی را تجربه کرد.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران خرد به یک اجماع صعودی تقریباً مشابه در مورد چشم‌انداز این فلز زرد در هفته آینده رسیده‌اند.

جان وایر، مدیر بخش صندوق پوشش ریسک تجاری در موسسه والش تریدینگ، گفت: «دلیل افزایش شدید قیمت امروز طلا در ساعت 8:30 صبح این است که مشارکت در بازار خیلی پررنگ بود و همه نگاه‌ها به طلا. او گفت: «چرا همه فعالان بازار امروز حضور پیدا کردند و تصمیم به خرید طلا گرفتند؟ فکر می‌کنم قبل از پایان هفته، با همه اتفاقاتی که در غزه و اسرائیل افتاده است، سنتیمنت بازار ریسک گریز بوده و همه به سمت دارایی‌‌های امن روی آورده‌اند.»

وایر همچنین گفت: «اگر اوضاع در غزه و اسرائیل ثابت بماند و در آخر هفته بدتر نشود، ممکن است در روز دوشنبه با باز شدن بازار طلا کمی عقب‌نشینی کند. من انتظار دارم هفته آینده قیمت طلا کمی نوسان داشته باشد اما بالاتر از هفته قبل به کار خود پایان دهد.»

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه SIA Wealth Management می‌گوید: «من هفته آینده نسبت به طلا صعودی هستم. به نظر می‌رسد رشد بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار در حال حاضر متوقف شده است و حالا تمرکز بر روی گزارش درآمدزایی شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است که می‌تواند بر روند این دو تأثیرگذار باشد. در همین حین با شعله‌ورتر شدن آتش جنگ، فلزات گرانبها به عنوان دارایی امن برای سرمایه‌گذاری جذابیت دوباره پیدا کرده‌اند.»

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، رشد بیشتر طلا در هفته آینده را پیش‌بینی می‌کند. او گفت: «طلا در این هفته با وجود تقویت دوباره دلار، رشد چشمگیری را تجربه کرد. واکنش به اشباع فروش طلا که چند هفته پیش در مورد آن صحبت کردم، بسیار شدید بوده است و در این مرحله، هیچ نشانه‌ای دال بر پایان یافتن این واکنش وجود ندارد.»

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. 10 تحلیلگر معادل 72 درصد انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند، در حالی که فقط 2 تحلیلگر معادل 14 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و 2 نفر دیگر نسبت طلا در هفته آینده سوگیری خنثی اتخاذ کرده‌اند.

این در حالی است که 595 نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. از این تعداد، 431 نفر معادل 72 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 106 نفر دیگر معادل 18 درصد به دنبال کاهش قیمت طلا هستند، و تنها 58 نفر یعنی کمتر از 10 درصد، در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت این فلز گرانبها در هفته آینده خنثی هستند.

اجماع صعودی نسبت به طلا در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرد

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده در محدوده 1902 دلار معامله شود که 60 دلار بالاتر از پیش‌بینی هفته گذشته است، اما همچنین 26 دلار کمتر از قیمت فعلی طلا در بازار اسپات است.

هفته آینده از نظر داده‌های اقتصادی دوباره هفته نسبتاً آرامی در پیش رو داریم. انتشار آمار خرده‌فروشی ایالات متحده برای ماه سپتامبر در روز سه‌شنبه، مهمترین گزارش هفته آینده خواهد بود. چند گزارش CPI نیز منتشر خواهد شد که اقتصاددانان هشدار می‌دهند اگر نتیجه ضعیف‌تر از انتظارات باشد، افزایش نرخ بهره را برای بانک‌های مرکزی در ماه آینده چالش‌برانگیزتر خواهد کرد. دیگر رویدادهای قابل توجه در هفته آینده عبارتند از شاخص تولیدی فدرال رزرو نیویورک و فدرال رزرو فیلادلفیا و سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز پنجشنبه.

اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار در Gainesville Coins، گفت که چندین عامل در عملکرد برجسته طلا در هفته‌ای که گذشت نقش داشته‌اند.

او گفت: «من فکر می‌کنم بخشی از این رشد قوی که از ابتدای هفته آغاز شد، بخاطر افزایش جزئی CPI بود، نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان نیز بسیار پایین‌تر از انتظار بود. همه اینها نشان می‌دهند که اقتصاد اندکی متزلزل‌تر از آنچه بازارها قیمتگذاری کرده بودند است، و با توجه به اینکه طلا در هفته‌های قبل ریزش خیلی زیادی را تجربه کرده بود، من فکر می‌کنم بخش عمده رشد طلا بخاطر موضع‌گیری معامله‌گران بوده است.»

او همچنین خاطرنشان کرد که جدیدترین گزارش COT در مورد طلا نشان می‌دهد بخش عمده فروش توسط مدیران پولی به پایان رسیده است و در نتیجه آن‌ها موقعیت‌های فروش خود را بسته‌اند. او گفت: «از طرف دیگر تنش‌های ژئوپلیتیک، نه فقط در اسرائیل و فلسطین، بلکه در اوکراین نیز نقش پررنگی دارند. در حال حاضر حتی کودتاهایی در غرب آفریقا در حال انجام هستند که نادیده گرفته شده‌اند.»

میلمن گفت که همه این تنش‌ها در پس‌زمینه در شرف وقوع بوده‌اند که می‌توان گفت یکی از دلایل خرید مداوم طلا از سوی بانک‌های مرکزی بوده است.

او گفت: «خرید طلا یک استراتژی سیاست پولی است، اما همچنین یک روش آماده‌سازی برای زمان جنگ است. طلا قطعاً در زمانی که تنش‌های ژئوپلیتیکی بزرگ و احتمال وقوع جنگ بسیار زیاد است از همه بیشتر می‌درخشد، حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.»

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

برای هفته آینده، میلمن محدوده رنجی (Range) که طلا در پایان ماه گذشته در آن معامله می‌شد را زیر نظر خواهد داشت. او گفت: «در پایان ماه سپتامبر، طلا در بالای سطح 1900 دلار خود را نگه داشته بود، اما نمی‌توانست از مقاومت 1950 نیز عبور کند. من این محدوده را هدف قرار داده‌ام. من انتظار دارم که طلا رشد هفته قبل خود را تثبیت کند و در محدوده 1900 دلار تا 1950 دلار معامله شود.»

مارک چندلر، مدیر عامل موسسه بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که هفته قبل بهترین عملکرد طلا از زمان بحران بانکی در ماه مارس بود و اشاره کرد که زمان‌بندی حرکت هفته قبل طلا بسیار جالب بود.

چندلر گفت: «بزرگترین بخش رالی طلا در روز دوشنبه در واکنش به حمله حماس به اسرائیل و انتظار پاسخ احتمالی اتفاق نیفتاد، بلکه قبل از پایان هفته قبلی (دو هفته قبل) رخ داد، که دلیل آن کاهش دلار و بازده نرخ بهره آمریکا بود. با وجود بالاتر از حد انتظار بودن CPI، PPI، و حجم بالای عرضه، بازده اوراق قرضه 10 ساله بیش از 0.20 درصد کاهش یافت. اینکه طلا در اوایل این ماه خود را در بالای سطح 1800 دلار نگه داشت بنظرم جنبه مثبت داشت و گپ صعودی در 9 اکتبر نیز یک سیگنال صعودی است.»

وی افزود که هدف بعدی طلا 1950 دلار است. چندلر گفت: «من گمان می‌کنم که یک سری داده‌های ضعیف برای ایالات متحده در روزهای آینده می‌توانند باعث کاهش بازده نرخ بهره و دلار آمریکا شوند و به رشد طلا کمک کنند.»

مایکل مور، خالق Moor Analytics، گفت که به سرمایه‌گذاران در مورد ادامه بستن معاملات فروش و خرید طلا در روز جمعه هشدار داده بودم. او گفت: «ادامه معامله طلا در بالای 1929.7 دلار تا 1931.3 دلار نشان دهنده تداوم قدرت طلا است. ادامه معامله طلا در بالای 1944.1 دلار نشان دهنده تداوم قدرت در روزها و حتی هفته‌های آتی خواهد بود (حداقل 127 دلار رشد). اما اگر سطح فعلی طلا به سمت بالا شکسته شود و سپس به زیر آن دوباره برگردد، ممکن است شاهد قرار گرفتن طلا تحت فشار نزولی باشیم.»

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، پس از اینکه هفته قبل هشدار داده بود که روند نزولی بلندمدت طلا همچنان پابرجاست، گفت که او هفته آینده مضطربانه نسبت به طلا صعودی است.

آدریان دی، رئیس موسسه مدیریت دارایی آدریان دی، پس از رشد قابل توجه طلا در هفته قبل، برای هفته آینده انتظار معامله طلا در یک محدوده رنج را دارد.

دی گفت: «رالی‌های طلا در زمان رویدادهای ژئوپلیتیکی معمولاً دوام زیادی ندارند. حرکت طلا در هفته آینده خیلی به تحولات خاورمیانه بستگی دارد. به احتمال زیاد تنش‌ها بالا باقی خواهند ماند و طلا نیز همینطور. اما در بلندمدت، سیاست‌های پولی برای قیمت طلا مهم‌تر هستند؛ در حال حاضر سیاست‌های پولی باعث ضعف در قیمت طلا خواهند شد (انقباض پولی، کاهش وام‌دهی بانکی) اما در پایان سال با کند شدن رشد اقتصادی، چسبندگی تورم و عدم توانایی فدرال رزرو برای انقباض بیشتر، طلا به شدت صعودی خواهد شد.»

مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، مثل همیشه نسبت به طلا صعودی است. او گفت: «رشد طلا تا پایان سال ادامه خواهد داشت.»

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو نیز نسبت به این فلز گرانبها صعودی شده است. او گفت: «با افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن، هفته آینده قیمت طلا افزایش خواهد یافت.»

منبع: kitco

 

برای پیگیری دقیق وضعیت سنتیمنت بازارهای مالی، اخبار روز و فوری فارکس به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟