ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

رویداد عجیبی دیگر در بازار رمزارزها

رویداد عجیبی دیگر در بازار رمزارزها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 آبان

  • رویداد عجیبی دیگر در بازار رمزارزها

روز گذشته با توجه به این انتظار که یک دولت تقسیم شده در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، منجر به رشد بازار سهام و افت دلار خواهد شد، بازار سهام رشد کرد و دلار و بازده اوراق خزانه داری آمریکا افت کردند.

نتایج هنوز مشخص نشدند. در زمان نگارش این مقاله، شانس 50 – 50 برای سنا وجود دارد و جمهوری خواهان کرسی‌های بیشتری در مجلس به دست آورند که تعجب آور نیست.

از نقطه نظر سرمایه‌گذاران، پیروزی جمهوری خواهان در هر دو انتخابات نتیجه خوبی برای بازار سهام خواهد بود و حتی یک دولت تقسیم شده، برای بازار سهام بهتر از پیروزی دموکرات‌ها است.

نفس راحت بازار فارکس به لطف افت دلار

برای اولین بار از ماه فوریه جفت ارز EURUSD تلاش کرد تا از محدوده میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه عبور کند. جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.15 قرار گرفته و USDJPY کمی بالاتر از میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه که نزدیک محدوده 145 است، نوسان می‌کند.

طلا بالاتر از محدوده 1700 دلار قرار گرفت. این فلز گرانبها پس از تشکیل الگوی کف سه قلو در محدوده 1615 – 1620 از ماه سپتامبر، توانست محدوده مقاومتی میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه و سقف روند نزولی از ماه مارس را بشکند.

اگر افت دلار دوام داشته باشد، بالاخره اقبال می‌تواند به سمت طلا و دیگر ارزهای اصلی بازار فارکس بازگردد اما این مسئله به داده‌های اقتصادی بستگی دارد.

فردا شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا منتشر می‌شود. عدد اعلام شده مشخص خواهد کرد که قدرت دلار باید ادامه داشته باشد یا خیر.

تورم در چین در ماه اکتبر نسبت به انتظارات بیشتر کاهش یافته بود. شاخص CPI ماه اکتبر در ارزیابی سالانه در حالی که انتظارات برای آن 2.4% بود، 2.1% اعلام شد. ماه گذشته این شاخص 2.8% اعلام شده بود. قیمت‌های تولیدکننده نیز کاهش یافت هرچند این کاهش کمتر از انتظارات بود و دلیل آن کاهش تقاضا، عمدتاً به دلیل اقدامات سخت‌گیرانه ویروس کرونا در چین بود.

کاهش تورم در چین می‌تواند به کاهش تورم جهانی کمک کند، اما همچنین بدین معنی خواهد بود که اقتصاد چین در حال کند شدن است و این کندی بر اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد.

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

ممکن است این مسئله به همراه آخرین گزارش API که نشان داد در هفته گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا به میزان 5.6 میلیون بشکه افزایش یافته، تاثیر گذاشته باشد. نفت خام آمریکا روز گذشته پس از این که حوالی 94 دلار و بالاتر از میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه معامله می‌شد، بیش از 3.5% کاهش یافت. داده‌های رسمی گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) امروز منتشر می‌شود و می‌تواند افزایش قابل توجهی در ذخایر ایالات متحده را تایید کند، در حالی که انتظارات حاکی از افزایش 300000 بشکه‌ای هستند.

رویداد عجیبی دیگر در بازار رمزارزها

بین صرافی بایننس و FTX، که هر دو صرافی‌های بزرگ رمزارز هستند، درامی عجیب در جریان است که منجر به مشکلاتی در کل بازار رمزارزها شده است.

جدیدترین فشار فروش در FTT، باعث فروش در کل صنعت رمزارزها شد. نگرانی‌ها در مورد ثبات و اعتبار رمزارزها دوباره به سرتیتر اخبار بازگشتند، چرا که شاهد هرج و مرج شدیدی در چهارمین صرافی بزرگ رمزارز جهان در تنها چند ساعت بودیم.

بیت کوین 10% کاهش یافت و به زیر 20 هزار دلار رسید و حتی به کف قیمتی ماه ژوئن در حوالی 17 هزار دلار رسید. اتریوم 15% افت کرد هر چند محدوده حمایتی ماه اکتبر هنوز لمس نشده است. دیگر توکن‌ها که نسبت به معاملات سفته بازانه حساس‌تر هستند، افت بیشتری داشتند. برای مثال دوج کوین 20% افت کرد.

چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

طبق تجربیات گذشته، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. چند روزی شاهد نوسانات و فشار فروش بالا خواهیم بود، اما احتمالاً شیوع این مسئله محدود باقی خواهد ماند و بازماندگان کار خود را ادامه خواهند داد.

با این حال یک بار دیگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده می‌شود که در صنعتی که عمدتاً بدون نظارت فعالیت می‌کند، مشکلاتی مانند این ممکن است در هر زمانی رخ دهند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟