ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تورم، بانک مرکزی هاوکیش و چین

تورم، بانک مرکزی هاوکیش و چین

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 12 اسفند

شاخص قیمت مصرف کننده ناحیه یورو به همان بدی که انتظار می‌رفت، منتشر شد. تورم در ناحیه یورو از 8.6% در ماه گذشته به سختی به 8.5% کاهش یافت، در حالی که تورم هسته از 5.3% قبلی به رکورد 5.6% رسیده است. تورم گذرا نبوده، اما تورم کاهنده می‌تواند گذرا باشد.

جدیدترین داده‌های CPI بر موضع تهاجمی اعضای هاوکیش بانک مرکزی اروپا را برای افزایش‌های بیشتر در آینده تاکید می‌کند. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد افزایش نرخ بهره پس از افزایش 0.50 درصدی بعدی، ادامه خواهد داشت. صورتجلسه بانک مرکزی اروپا نشان داد سیاست گذاران بر روی یک فرود نرم شرط بندی می‌کنند و نگران تشدید سیاست خیلی انقباضی نیستند.

این عوامل در روز گذشته منجر شدند بازده اوراق رشد بیشتری داشته باشد.

واکنش بازار سهام، فشار فروش شدید بود. شاخص Stoxx 600 به کف قیمتی ماهانه رسید اما پس از آن به دلیل این که بخش بزرگی از این ناامیدی به طور کامل قیمت گذاری شده بود، بازگشتی داشت.

دوره مستر کلاس طلا

  • نقش بانک‌های مرکزی در بازار طلا
  • ترید طلا بر اساس شاخص‌های اقتصادی
  • تحلیل بین بازاری
  • استفاده کاربردی از سنتیمنت در معامله‌گری طلا
دوره طلا

در نتیجه و علیرغم این که بازده اوراق افزایش یافته بود، شاخص Stoxx 600 جلسه روز پنج‌شنبه را با 0.50% رشد به پایان رساند.

پایداری تنها به تورم مربوط نمی‌شود، بلکه در روند صعودی سرمایه‌گذاران سهام نیز دیده می‌شود.

در طرف دیگر، یورو واکنش ضعیفی به داده CPI داشت و در برابر دلار ضعیف شد. جفت ارز EURUSD در حالی حاضر حوالی 1.06 معامله می‌شود.

از لحاظ تکنیکالی روند صعودی همچنان دست نخورده باقی مانده اما به نظر می‌رسد به دلیل بانک مرکزی هاوکیش‌‌تر آسیب پذیر باشد. حمایت کلیدی در محدوده حمایتی بین 1.0470 – 1.05 است که میانگین متحرک 200 روزه در آن جا قرار دارد.

تنها بارقه امیدی که در داده تورم وجود داشت این بود که ماه فوریه آخرین ماهی بود که زمان جنگ را با ماه‌های بدون جنگ مقایسه می‌کنیم. بنابراین، اثرات پایه باید فشار مثبت روی ارقام جدید را از ماه مارس کاهش دهند. اما این فقط یک انتظار است و قطعیتی وجود ندارد و تا زمانی که اطمینان حاصل نشود، بازده اوراق بالا خواهد بود و چشم انداز بازار سهام در معرض ریسک است.

شکاف فزاینده بین بازار سهام و اوراق قرضه نگران کننده است. محتمل‌ترین سناریو اصلاح قابل توجه در ارزش گذاری بازار سهام است. اگر بازده بالاتر رود، رشد بازار سهام ناپایدار خواهد بود.

آخرین آمارهای اشتغال نگرانی‌های تورم را افزایش می‌دهد

دیروز داده‌های اشتغال جدید نگرانی‌های تورمی را در ایالات متحده افزایش دادند. آمار مدعیان بیکاری، کمتر از انتظارات منتشر شد، تغییرات هزینه هر واحد نیروی کار آمریکا 3.2% در سه ماهه چهارم افزایش یافت که بسیار کندتر از 8.2% منتشر شده در سه ماهه اول سال گذشته اما دو برابر بیشتر از پیش بینی تحلیلگران بود. در ارزیابی کل سال 2022، هزینه هر واحد نیروی کار 6.6% افزایش یافته بود که در سال 2021 تنها 2.6% بود.

داده‌های جدید تنها بخش دیگری از پازل است که در آن ما شروع به دریافت حس بدی از آینده می‌کنیم.

اما باز هم توجه داشته باشید که 2021 یک سال صلح آمیز بود، در حالی که 2022 سال جنگ بود. فقط به دلیل اثرات پایه در ماه‌های آینده شاهد کاهش مهمی خواهیم بود. آیا این چیزی است که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران خلاف جهت جریان حرکت کنند؟ امیدوار باشیم که آخرین صعود تورم گذرا است؟!

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

بازده اوراق 2 ساله به محدوده 5% نزدیک شد و بازده اوراق 10 ساله بالای محدوده 4% رشد بیشتری داشت. بازده اوراق 30 ساله نیز برای اولین بار از ماه نوامبر به 4% رسید.

اما واکنش بازار سهام عجیب است. شاخص S&P 500 در محدوده منفی کار خود را آغاز کرد و حتی مدت کوتاهی زیر میانگین متحرک 200 روزه قرار گرفت اما به دلیل سخنان داویش بوستیک، بازگشتی داشت. بوستیک اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا باید افزایش نرخ بهره را در فصل تابستان متوقف کند.

خوب، اگر رالی بازار سهام به چند اظهار نظر داویش وابسته باشد و اطلاعات جدیدی را که به وضوح در جهت افزایش بیشتر نرخ‌ها پیش می‌رود را به چالش بکشد، اصلاح قیمت می‌تواند بسیار شدید باشد.

بعله اصلاح می‌تواند بسیار شدید باشد چرا که شکاف بین بازار سهام و بازار اوراق روز به روز هشدار دهنده‌تر می‌شود و رالی بازار سهام به دلیل محکمی نیست.

با نگاهی به شاخص S&P 500، این شاخص روز گذشته پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه قرار گرفت و به لطف بوستیک فشار فروش زیر میانگین متحرک 200 روزه ادامه نداشت. اما چشم انداز آن چنان روشن‌تر نیست. برعکس، احتمال فشار فروش روز به روز تشدید می‌شود.

بازار فارکس و انرژی

شاخص دلار همراستا با انتظارات هاوکیش بانک مرکزی آمریکا معامله می‌شود و جفت ارز USDJPY به محدوده صعودی وارد شده و محدوده 38.2% فیبوناچی اصلاحی را پشت سر گذاشته است.

در بازار انرژی، خریداران تلاش می‌کنند تا بالای محدوده مقاومتی میانگین متحرک 50 روزه قرار بگیرند و اخبار مثبت بیشتر از چین از این مسئله حمایت می‌کند. پس از داده‌های دلگرم کننده PMI تولیدی Caixin در اوایل هفته، PMI خدماتی Caixin سریع‌ترین رشد را از اوت گذشته به ثبت رساند.

چین آن چینی نیست که ما می شناختیم

با این حال، داده‌های قوی از چین تحت تاثیر سرکوب جدید شی جین پینگ علیه بانکداران، روابط نزدیک چین با روسیه و بدتر شدن روابط با ایالات متحده و تغییر چشم انداز چین به دلیل سیاست‌های اقتصادی و سیاسی شی جین پینگ قرار دارد.

هیچ چیز در چین به روشنی قبل از سال 2020 نخواهد بود.

بنابراین چین نمی‌تواند عامل کافی برای متقاعد کردن خریداران نفت برای شکستن مقاومت میانگین متحرک 100 باشد.

همچنین اگر قیمت‌های انرژی افزایش یابند، بحث‌ها در مورد تورم می‌توانند ترسناک‌تر شوند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تورم، بانک مرکزی هاوکیش و چین
  1. عرفان آریان نیا گفت:

    عالی بود 💙💙💙

  2. سمیه گفت:

    ممنون از شما❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟