بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

در بازارهای مالی، به چه کسی پایکر (Piker) گفته می‌شود؟

در بازارهای مالی، به چه کسی پایکر (Piker) گفته می‌شود؟

پایکر (Piker) به چه کسی گفته می‌شود؟

در امریکای شمالی، اصطلاح پایکر یا Piker برای فرد قمازبازی به کار می‌رود که فقط شرط‌بندی‌های کوچک انجام می‌دهد و شخصی بخیل و محتاط است. در استرالیا و نیوزیلند، پایکر فردی است که از تعهد خود سر باز می‌زند. (برگرفته از Oxford Languages)

برخی دیگر عقیده دارند که ریشه این اصطلاح به شهرستان پیکِ ایالت میسوری در شمال سنت لوئیس برمی‌گردد. این شهرستان مکان توقفی در مسیر مسافرانی بود که به غرب می‌رفتند تا در تب طلای کالیفرنیا حضور یابند. به افرادی که از این محل می‌آمدند، “پایکر” می‌گفتند. تصور می‌شد که این افراد مردمانی صرفه‌جو هستند و پولشان را برای قمار و مشروبات الکی خرج نمی‌کنند.

(تب طلا در کالیفرنیا (۱۸۵۵–۱۸۴۸) به آرامی از ۲۴ ژانویه ۱۸۴۸ با پیدا شدن طلا توسط جیمز دبلیو. مارشال در ساترز میل در کولوما، کالیفرنیا آغاز شد. نخستین کسانی که اطلاعات موثق از تب طلا شنیدند مردم اورگن، جزایر ساندویچ (هاوایی)، مکزیک، پرو و شیلی بودند و اینان نخستین کسانی نیز بودند که در اواخر سال ۱۸۴۸ به ایالت کالیفرنیا هجوم آوردند. ویکی‌پدیا)

افراد در دنیای معامله‌ گری و سرمایه‌گذاری، اصطلاح پایکر را به عنوان توهین به فردی نسبت می‌دهند که معتقدند فقط در معاملات کوچک شرکت می‌کند و یا ترسوتر از آن است که دست به معاملات و سرمایه‌ گذاری‌های بزرگ بزند. اصطلاح پایکر به این ضرب‌المثل تگزاسی شباهت زیادی دارد که می‌گوید: «از گاوچرونی فقط کلاهش رو داره ». پایکر کسی است که غلو می‌کند اما پول کمی در جیب دارد و یا برای عملی کردن گفتة خود چیزی در چنته ندارد.

استفاده از اصطلاح پایکر در دهة گذشته باری دیگر رواج زیادی در fintwit پیدا کرده است و از آن به عنوان اصطلاحی تحقیرآمیز به منظور سلب اعتبار اشخاص در فضای مجازی استفاده می‌شود.

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟