بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آمار مدعیان بیکاری یا Unemployment Claims چیست؟

آمار مدعیان بیکاری

همه چیز درباره داده مدعیان بیکاری یا Unemployment Claims

گزارش هفتگی آمار مدعیان بیکاری (Unemployment Claims) گزارشی در تقویم اقتصادی ایالات متحده آمریکا است و شامل دو بخش است که یکی از آنها آمار اولیه مدعیان بیکاری (Initial Jobless Claims) است که این آمار تعداد افرادی را که در یک هفته گذشته برای اولین بار درخواست دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند را، اندازه‌گیری می‌کند. همچنین مدعیان بیکاری ادامه‌دار (Continuing Jobless Claims)، تعداد افرادی هستند که در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. باهم در این مقاله به بررسی آمار مدعیان بیکاری و تاثیر آن بر بازار فارکس می‌پردازیم.

آمار مدعیان اولیه بیکاری توسط اداره استخدام و آموزش وزارت کار (Employment and Training Administration of the Department of Labor) تهیه و به صورت هفتگی هر پنجشنبه منتشر می‌شود. این گزارش اطلاعات مربوط به هر هفته تا روز شنبه را ارائه می‌کند.

Unemployment Claims یا آمار مدعیان بیکاری

تغییرات تعداد مدعیان بیکاری در آمریکا (بخش انتهایی که تعداد افراد ناگهان بالا رفته مربوط به بحران کرونا است)

چرا آمار مدعیان اولیه بیکاری مهم است؟

اقتصاددانان و تحلیلگران به دلیل هفتگی بودن، و همچنین انعکاس شرایط بازار کار، گزارش مدعیان اولیه بیکاری را دنبال می‌کنند. البته ذکر این نکته مهم است که حق دریافت مزایای بیکاری (Unemployment Benefits) شامل تمام افرادی که بیکار هستند نمی‌شود. در نتیجه این آمار نشان دهنده تمام افراد بیکار نیست.

چگونه این گزارش را بخوانیم؟

تغییرات بیش از ۳۰ هزار نفر به سمت بالا یا پایین قابل توجه است. اما اگر کمتر از این سطح باشد، به عنوان نوسانات طبیعی شناخته می‌شود. اگر تعداد مدعیان دریافت مزایای بیکاری به طور مداوم افزایش یابد یا نسبتا زیاد باشد، به این معنی است که افراد زیادی در حال از دست دادن شغل خود هستند. در این صورت احتمالا شاهد افزایش بیکاری یا کند شدن رشد بازار کار خواهیم بود.

در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران ومعامله‌گران استنباط می‌کنند که اقتصاد وضعیت خوبی نداشته و ممکن است گزارش بعدی NFP (Non-Farm Payroll یا تغییرات ماهانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا) ضعیف باشد.

به طریق مشابه، اگر آمار مدعیان بیکاری به طور مداوم کاهش پیدا کند، یعنی اقتصاد سالم است و بازار کار به خوبی رشد می‌کند. در این صورت احتمالا گزارش NFP در آینده تصویر مثبتی را منعکس خواهد کرد. زمانی که آمار مدعیان کاهش چشم‌گیری داشته باشد بدین معنی است که رشد اشتغال در اقتصاد رو به افزایش است و اقتصاد در شرایط خوبی به سر می‌برد.

اکثر تحلیلگران برای مقایسه، میانگین چهار هفته گذشته را در نظر می‌گیرند چرا که عوامل تاثیرگذار بر این آمار معمولا بسیار بی‌ثبات است.

در مورد مدعیان بیکاری (Unemployment Claims) ادامه‌دار بیکاری نیز، افزایش آن تاثیر منفی بر NFP می‌گذارد چرا که افزایش مدعیان ادامه‌دار به معنی ادامه داشتن بیکاری افراد و کاهش هزینه کردن آنها است که این موضوع به نوبه خود بر رشد اقتصادی تاثیر منفی می‌گذارند.

در مجموع رشد تعداد مدعیان برای بازار کار و اقتصاد منفی و کاهش آن مثبت تلقی می‌شود.

تریدرهای حرفه ای با استفاده از این شاخص ها و آمار معاملات خود را انجام داده و سودهای معقول و مطمئنی را کسب می‌کنند. ما در آکادمی ماکرو ترید با آموزش تمام این شاخص ها و لازمه‌های بازار فارکس سود شما را تضمین می‌کنیم.

چطور می‌توان به این آمار دست پیدا کرد؟

تقریبا تمام تقویم‌های اقتصادی در سایت‌های مختلف این آمار را منتشر می‌کنند. آمار مدعیان بیکاری هر هفته ساعت ۸:۳۰ به وقت ساحل شرقی آمریکا یا 17:۰۰ به وقت تهران منتشر می‌شود.

منبع: Babypips

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “آمار مدعیان بیکاری یا Unemployment Claims چیست؟
  1. فرزانه گفت:

    ممنون الکی کلی گویی نکردین خیلی به درد بخور بوئد بازم ریزتر بشین ممنون

  2. sorena گفت:

    بسیار عالی ومفید 👌

  3. Sajed گفت:

    ممنون بابت اطلاعات دقیق و مفید❤❤🙏🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟