مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

چگونه براساس آنچه واقعا می‌بینید، معامله کنید؟

معامله گرینقطه ورود تنها عامل تعیین‌کننده در معامله نیست؛ همانطور که نقطه خروج نیز این‌گونه نیست.

در حوزه معامله گری فارکس، تنها آنچه که پیش روی شماست، اهمیت دارد.

شما جورج سوروس نیستید که بتوانید به تنهایی بازار را به حرکت درآورید، بنابراین تنها انتخابی که دارید این است که با جریان بازار حرکت کنید، در غیر این صورت خود را در میدان نبردی خواهید یافت که هیچ شانسی برای پیروزی در آن ندارید.

اما کدام یک از شما برنامه‌ای دارید که به شما امکان ‌دهد معاملات خود را بر اساس آنچه که واقعا در بازار در جریان است انجام دهید؟ یا اینکه شما هم از آن دسته افرادی هستید که تنها اندیکاتورها و توصیه‌های دیگران را با هم ترکیب می‌کنید و امیدوار هستید بازار به سمتی که می‌خواهید حرکت کند؟

در اینجا سه راهکار به شما ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند آنچه که واقعا پیش روی شماست را معامله کنید.

تا وقتی درک نکرده‌اید چه اتفاقی در حال رخ دادن است، معامله نکنید

آیا معامله‌گری برای شما تنها یک سرگرمی است؟

ما معامله نمی‌کنیم تا صرفا معامله کرده باشیم، ما معامله می‌کنیم تا سود کنیم بدین منظور باید بفهمیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. برای این کار در ابتدا باید یک تصویر کلی از قضیه داشته باشیم. در خود چشم‌انداز کلان جهانی از بازار خلق کنید و با رویکردی از بالا به پایین به پوزیشن معاملاتی خود نگاه کنید. حتی اگر شما یک معامله‌گر کوتاه مدت هستید باز هم باید چنین کاری بکنید. بله حتی در نمودار ۱۵ دقیقه‌ای هم باید تصویر اصلی که همان رویداد اصلی موثر بر بازارها است را بدانید تا وارد معامله شوید.

چگونه براساس آنچه واقعا می‌بینید، معامله کنید؟شما همچنین باید به نمودارهای تایم فریم بالاتر نگاه کنید، سطوح حمایت و مقاومت را در روند طولانی مدت درک کنید. سپس به رویدادهای خرد نگاه کنید و ببینید که چه اتفاقات و رویدادهای خبری در حال وقوع است که می‌تواند بر جفت ارز مورد نظر شما تاثیر بگذارد؟

هنگامی که به این درک رسیدید، می‌توانید پیش از انجام یک معامله، از درست یا غلط بودن آن اطمینانی نسبی پیدا کنید. اینجاست که امید جای خود را به دانش می‌دهد.

از چندین استراتژی خروج استفاده کنید

وارد شدن به معامله به معنی پایان کار نیست. شما باید استراتژی خود را برای خروج داشته باشید و از آن مهم‌تر اینکه یک یا حتی دو استراتژی برای خروج نیز کافی نیست. (بیشتر بخوانید: 3 استراتژی مهم برای تعیین نقطه خروج از بازار)

اگر برای معامله خود یک هدف سود بسیار بالا در نظر گرفتید و فارغ از اینکه چه اتفاقی در بازار می‌افتد، قصد دارید معامله را تا زمانی که به آن سطح می‌رسد باز نگه دارید، پس شما یک معامله‌گر مصلحتی و اختباری نخواهید بود. در چنین شرایطی بهتر است معامله خود را به یک ربات بسپارید چرا که آنها حداقل این کار را با ضریب خطای کمتری انجام می‌دهند.

مزیت یک معامله‌گر مصلحتی این است که وی می‌تواند پس از ورود به معامله به بازار نگاه کند و مطابق با اهداف خود و آنچه در بازار رخ می‌دهد، برای پوزیشن خود تعیین تکلیف کند.

این بدان معناست که شما باید چندین استراتژی خروج در اختیار داشته باشید تا هر زمان که نیاز بود از معامله خارج شوید. از جمله این استراتژی‌های خروج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هدف قیمتی اولیه در هنگام ورود
  • حد ضرر متحرک (تریلینگ استاپ) برای یک بازار کم تحرک
  • حد ضرر متحرک برای یک بازار با تحرک متوسط
  • حد ضرر متجرک برای یک بازار با تحرک زیاد
  • یک قانون خروج برای زمانی که قیمت به هدف سود شما نزدیک می‌شود اما ناگهان افت می‌کند
  • دلایل فاندامنتال برای خروج
  • رویکرد خروج برای زمانی که بازار هدف اولیه شما را می‌زند؛ با این حال، شما تصور می‌کنید حرکت ادامه خواهد داشت. (برای بدست آوردن سود بیشتر)
  • و  رویکردهای متنوع دیگر

نوع بازار را بفهمید و هنگام مشاهده تغییر، متفاوت عمل کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که معامله‌گران مرتکب می‌شوند، عدم اعمال سیستم‌های مختلف معامله‌گری متناسب با انواع مختلف بازار است.

اگر قصد دارید با آنچه که در پیش رو دارید، معامله کنید، بسیار مهم است که سیستم‌های معاملاتی مختلفی برای انواع مختلف بازار در اختیار داشته باشید یا حداقل به این درک رسیده باشید که آیا سیستم شما در سایر بازارها به خوبی کار می‌کند یا خیر.

نگاهی به این نمودار هفتگی USDJPY بیندازید. می‌بینید که اگر همیشه از یک سیستم معاملاتی استفاده کنید، بر اساس نوع بازار نتایج کاملا متفاوتی خواهید داشت.

چگونه براساس آنچه واقعا می‌بینید، معامله کنید؟پس باید از نوع بازاری که دارید کاملا آگاه باشید و بر این اساس معامله کنید.

جمع‌بندی

برای معامله بر اساس آنچه پیش روی شماست؛ گام‌های زیر را بردارید تا پادشاه قلمروی فارکس خود باشید:

1- وقتی نمی‌دانید چه خبر است معامله نکنید.

2- پس از ورود به معامله حداقل سه استراتژی برای خروج از معامله در نظر داشته باشید

3- قبل از معامله، نوع بازار را مشخص کنید و مطمئن شوید سیستم شما در این بازار کارایی لازم را خواهد داشت.

منبع: Forexlive

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟