بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

‍ آیا به پول مجانی اعتقاد دارید؟ پاسخ شما به این سوال مشخص می کند چگونه معامله گری هستید.

دانشمندان آزمایشی انجام دادند: آن ها تابلویی کنار پیاده رو قرار دادند که رویش نوشته شده بود پول مجانی. روی یک میز اسکناس های یک تا پنجاه دلاری قرار داده شده بود و شخصی هم کنار آن ایستاده بود. مردم با دیدن این علامت می‌ایستادند و می پرسیدند که آیا واقعا این پول مجانی است؟ به آن‌ها گفته می‌شد بله، می‌توانید پول را بردارید این افراد با اندکی شک و تردید اسکناس را بر می‌داشتند و می‌رفتند.

نکته اینجاست تنها یک نفر از میان بیست نفر رهگذر می‌ایستاد. بقیه‌ی آن‌ها آن قدر از این دروغ‌ها و دوربین مخفی‌ها دیده بودند که حتی زحمت سوال کردن هم به خود نمی‌دادند. کسانی که پول را بر می‌داشتند آن را به حساب خوش شانسی خود می‌گذاشتند اما واقعیت این است که این افراد این قدر شجاعت داشتند تا بایستند و سوال بپرسند.

این نوع شک گرایی در مورد بازار نیز می‌تواند منجر به این شود معامله گران معاملات خوب را که برای هر کسی سود ده است از دست بدهند. اگر بازار سعی می‌کند سودی باد آورده به ما بدهد مردد می‌شویم چرا که در مورد آن شک داریم. اما وقتی که بازار چیزی از ما می‌ستاند سخت تلاش می‌کنیم.

موضوع عدم اعتماد به سیستم نیز مطرح است. وقتی که بازار کساد باشد بد گمانی و سوء ظن ایجاد می‌شود که البته منطقی نیست. باید اعتماد کنید بازار یک زمین بازی مسطح است. نقدینگی موجود در بازار فارکس بسیار بالاست و منطقی نیست تصور کنید کارگزارتان برای یک ارز ده پیپ جابجا می‌کند تا به نقطه ی توقف شما برسد.

در بازار همه چیز همان طوری هستند که به نظر می‌رسند. اگر اینجا هستید ۹۸ درصد اطلاعاتی را که هرکسی در بازار دارد در اختیار دارید. مطمئناً، برخی از داده‌های سفارشات فارکس که همه ما دوست داریم از آن سود ببریم در اختیار داریم، اما هرگز تصویری کامل وجود ندارد. آنچه را که می بینید و میدانید معامله کنید و به آن ۹۸ درصد مواقعی که اطلاعات کافی را برای تصمیم درست در اختیار دارید اعتماد کنید. وقتی که پول روی میز است آن را بردارید!

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟