مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

معامله‌گری با اعتماد به نفس در بازار فارکس

اعتماد به نفسواضح است که داشتن اعتماد به نفس برای معامله‌گری یا هر هدفی که دنبال می‌کنید، ضروری است. روش‌های خاصی برای ایجاد اعتماد به نفس، حفظ آن و اطمینان از حرکت معامله‌گران در مسیر صحیح وجود دارد. بدون داشتن اعتماد به نفس، معامله‌گران نمی‌توانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. چند مرحله ضروری برای کسب و حفظ اعتماد به نفس وجود دارد. برای ایجاد اعتماد به نفس در معامله‌گران در بازار فارکس، برنامه دراز مدت مناسبی مورد نیاز است.

چند نکته که به افزایش اعتماد به نفس در معاملات کمک می‌کند به شرح زیر است:

• سبک معامله‌گری خود را بشناسید.
• یک تایم فریم (دوره زمانی نمودار) معامله‌گری برای خود تعیین کنید.
• فقط بر روی تعداد کمی جفت ارز تمرکز کنید.
• تحمل ریسک معامله‌گری خود را محاسبه کنید.
• بر روی فرآیند تمرکز کنید نه بر روی نتیجه.
• وقتی اعتماد به نفس معامله‌گری تان به مشکل می‌خورد، تامل کرده و مشکل را اصلاح کنید.
• از معامله‌گری با اعتماد به نفس بیش از حد پرهیز کنید.

سبک معامله‌گری خود را بشناسید

اولین نکته در معامله‌گری با اعتماد به نفس، داشتن یک شیوه تحلیلی و استراتژی خاص است که با شخصیت معامله‌گر جور باشد. هر معامله‌گر دیدگاه خاصی درباره نحوه کارایی ابزارها و اثر آن ابزار بر مدل تحلیلی او دارد. اشراف به روش تحلیل شخصی و منطق آن و ثبات قدم در عمل به آن، بسیار حائز اهمیت است. معامله‌گران باید این نکته را بدانند که صرف‌نظر از هر شیوه تحلیلی که انتخاب کرده‌اند، نباید با اضافه کردن نکات اضافی که معمولا فرد را گیج می‌کند، آن را پیچیده‌تر کنند. استفاده آسان و مستمر از ابزارهایی نظیر «حمایت و مقاومت»، «خطوط روند»، «نظریه موج الیوت» معامله‌گران را به معامله‌گری با اعتماد به نفس هدایت می‌کند.

 یک چهارچوب زمانی (تایم فریم) مشخص برای معامله‌گری خود مشخص کنید.

تایم فریم در نتیجه سبک یا تکنیک معامله‌گری مورد استفاده توسط معامله‌گر به دست می‌آید. سبک‌های معامله‌گری مختلف عموما به افق های زمانی خاص مربوط می‌شوند. به عنوان مثال، یک پوزیشن تریدر (نوعی استراتژی بلند مدت) از تایم فریم های طولانی مدت برای معاملات استفاده می‌کند. انتخاب تایم فریم کاملا به طرز فکر معامله‌گر و مقدار زمانی که می‌تواند در هر روز به معامله‌گری اختصاص دهد، بستگی دارد. یک تایم فریم چهارساعته برای شروع مناسب است زیرا می‌توان از هیاهوی بازار اجتناب کرد و نیاز به نظارت دائم وجود ندارد. ادر مجموع، نکته مهم، تعهد معامله‌گر نسبت به سبک معامله‌گری اوست تا از سرگردانی او میان تایم‌فریم‌‎های مختلف جلوگیری شود.

فقط بر روی تعداد کمی جفت ارز تمرکز کنید

بازارها یا جفت ارزهایی را که درون  طبف استراتژی شما معامله می‌شوند، بشناسید. کوچک نگه داشتن مجموعه ی ابزارها و جفت ارزهایی که ابزارها را روی آنها اعمال می‌کنید، همیشه ایده خوبی است. هر دارایی یا بطور کلی هر فضایی که در آن معامله می‌کنید، ویژگی منحصربفرد خود را دارد و از یک ابزار خاص نمی‌توان در تمام آنها استفاده کرد. دانستن رفتار جزئی نمادهای معاملاتی مختلف به شما اعتماد به نفس بیشتری در معامله‌گری می‌دهد.

مقدار تحمل ریسک معامله‌گری خود را محاسبه کنید

معامله‌گری با اعتماد به نفس ارتباط تنگاتنگی با مدیریت ریسک و درک تحمل ریسک پذیری شما دارد. این موضوع شاید مهمترین جنبه معاملات باشد؛ زیرا معامله‌گران را به سمت پذیرفتن مقدار ریسک مناسبی در هر معامله پیش برده تا آنها را از تحلیل احساسی و معامله با ریسک غیرقابل قبول بازدارد. مدیریت ریسک از تحلیل مهم‌تر است.

بر روی فرآیند تمرکز کنید و نه بر روی نتیجه.

در هنگام معامله‌گری، تمرکز روی فرآیند (به جای نتیجه) به ایجاد اعتماد به نفس بیشتری منجر خواهد شد. این نیاز به صبر دارد که از تمرکز اولیه روی نتیجه خودداری کنیم. یک شیوه انجام این کار، تهیه یک چک لیست ذهنی یا کتبی است. این شیوه به معامله‌گران کمک می‌کند تا معاملات منطبق با برنامه ی معاملاتی خود انجام دهند و از ورود به معاملات مضر جلوگیری می‌کند. همچنین این شیوه ذهن را از تمرکز بر سود/ضرر (نتیجه) منحرف کرده و به حفظ بی‌طرفی کمک می‌کند. علاوه بر موارد بالا، تمرکز بر اهداف فرآیند-محور به معامله‌گران در حفظ نظم مربوط به اهداف معامله‌گری یاری می‌رساند.

وقتی اعتماد به نفس در معامله‌گری‌تان به مشکل می‌خورد، تامل کرده و مشکل را اصلاح کنید

افت سرمایه ممکن است ذهن معامله‌گر را در معامله‌گری با اعتماد به نفس به هم بریزد. بحث بر این است که چطور افت سرمایه (که هر از گاهی احتمال رخ‌دادن آن غیرقابل اجتناب است) را مدیریت کنیم. اولین قدم «خروج از منطقه آتش» و به صورت موثری فشردن دکمه ریست است. در مرحله دوم، معاملاتی را که موفقیت آمیز نبودند، بررسی کنید. ذکر این نکته مهم است که بازار هیچ وقت اشتباه نمی‌کند. انتخاب اینکه معامله نکنید خودش یک معامله است. هنگامی‌که نکات مشکل‌ساز را شناسایی کردید؛ شیوه محتاطانه این است که به صورت آهسته به بازار برگردید تا اینکه اعتماد به نفس شما بازگردد.

از معامله‌گری با اعتماد به نفس بیس از حد پرهیز کنید

بررسی فرصت‌های موفقیت و شناسایی زمان احتمال توقف این فرصت‌ها، یک نکته اساسی در حفظ اعتماد به نفس به شمار می‌رود. اگر دائما در هنگام موفقیت به خودتان یادآوری نکنید که متواضع باشید، یقینا بازار شما را متواضع می‌کند. کنار آمدن صحیح با موقعیتهای سودآور به اندازه کنار آمدن با شکست اهمیت دارد.

خلاصه:

این مقاله نکات مختلفی راجع به روش‌های ایجاد اعتماد به نفس در معامله‌گری ارائه کرده است. معامله‌گران باید این جنبه‌های مختلف فرآیند معامله‌گری را شناخته و از تاثیر آنها غافل نشوند. باوجود اینکه کنترل تمام جوانب فرآیند معامله‌گری غیرممکن است، تلاش دقیق برای مدیریت جوانبی که توانایی کنترل آنها را دارید، برای شما یک امتیاز روان شناسی در بازار به ارمغان خواهد آورد.

منبع: DailyFX

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟