ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

۱۰ دلیل ضرر معامله گران در بازارهای سهام و فارکس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ضرر10 دلیل اصلی برای ضرر در معاملات فارکس

۱- در صورتی که اشتباه معامله کرده باشید، هنگام خروج لجبازی به خرج می‌دهید: بعضی افراد تصور می‌کنند با عدم خروج از معامله از ضرر کردن امتناع می‌کنند. برای این افراد تا زمانی که از معامله خارج نشده باشند، واقعا ضرری رخ نداده است.

۲-تکبر بیش از حد برای قبول ضرر: هنگامی که شما در جهت اشتباه معامله می‌کنید، تصور می‌کنید با حفظ معامله، در نهایت بازار بر می‌گردد و به سود شما حرکت می‌کند اما در همین حال که منتظر هستید، زیان شما افزایش پیدا می‌کند.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

۳- امید زیاد برای معکوس شدن حرکت قیمت: تصور می‌کنید بازار همیشه خلاف جهت شما حرکت نمی‌کند و در نهایت به نفع شما حرکت خواهد کرد.

ایکس چیف

۴- حجم بسیار بزرگ معامله: هرچه حجم معامله شما بزرگتر باشد، ضررهای احتمالی شما نیز بیشتر می‌شود. همچنین احتمال اینکه احساسات بر برنامه معاملاتی شما غلبه کند، نیز بیشتر می‌شود.

۵-خرید در یک روند نزولی: گاوها در یک بازار خرسی ضرر می‌کنند چرا که در چنین شرایطی بازار مدام کف‌ها و سقف‌های پایین‌تری ثبت خواهد کرد.

۶-فروش در یک روند صعودی: خرس‌ها نیز در یک بازار گاوی ضرر می‌کنند. چرا که در چنین شرایطی بازار مدام کف‌ها و سقف‌های بالاتری ثبت خواهد کرد.

۷-عدم استفاده از برنامه معاملاتی: نداشتن برنامه معاملاتی مطمئن‌ترین راه برای ضرر کردن در بازارهای مالی است.

۸-عدم استفاده از سیستم معاملاتی: اگر سیستم معاملاتی تست شده بر مبنای حرکات قیمیتی و مطمئن نداشته باشید، معاملات شما ماهیتی تصادفی و شانسی پیدا می‌کنند. ضررهای سنگین به خاطر همین ماهیت تصادفی در نقاط ورود و خروج رخ می‌دهد.

۹-پارامترهای بد در تعیین حجم معامله: اگر پارامترهای تعیین‌ کننده حجم معاملات شما بر اساس تاریخچه نوسانات و بدترین سناریو ممکن انجام نشود، می‌تواند ضررهای هنگفتی به شما تحمیل کند.

۱۰- عدم انضباط: حتی اگر روند معاملاتی بر مبنای سیتم خود داشته باشید اما نتوانید برنامه خود را با نظم و انضباط دنبال کنید، قطعا زیان‌های هنگفتی متحمل خواهید شد.

منبع: Newtraderu

ترتیبی که یوتوفارکس برای خواندن مطالب سری مبانی روانشناسی معامله گری به شما پیشنهاد می‌کند:
اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی