ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

قوانین و اصول معامله‌گری اد سیکوتا (Ed Seykota)

اد سیکوتا

قوانین معامله گری اد سیکوتا (Ed Seykota)

اد سیکوتا (Ed Seykota) به عنوان یکی از موفق‌ترین معامله گران نسل خودش شناخته می‌شود. به عنوان یک معامله‌گر بر اساس روند (Trend Trading) و یک مدیر سرمایه، وی بیشتر سرمایه گذاران خود را در سال‌های 1970 و 1980 میلیونر کرد. وی یکی از اولین معامله‌گرانی بود که از میانگین‌های متحرک و کامپیوترهای کارت پانچ (Punch Card Computer) استفاده می‌کرد تا از سیستم معامله گری بر اساس روند خود بک تست بگیرد.

(کارت پانچ یا کارت سوراخ‌کن یکی از روش‌های قدیمی برای ورود اطلاعات به رایانه و سایر وسایل الکترونیکی و مکانیکی است. در این روش با وسیله‌ای خاص، سوراخ‌هایی کوچک در محل‌های از پیش تعیین شده بر روی یک کارت کاغذی ایجاد می‌شود و کامپیوتر از آن اطلاعات به عنوان داده‌های ورودی استفاده می‌کند. نوع کامپیوتری این کارت‌ها تقریباً به اندازهٔ پاکت نامه است.)

مزیت رویکرد معاملاتی (لبه – Edge) اد به او اجازه می‌داد تا زمانی که بازار دارای روند است، معاملات سودده بزرگی را انجام دهد و به دلیل این که معیارهای عالی برای مدیریت ریسک داشت افت سرمایه (Drawdown) زیادی را تجربه نمی‌کرد. به اعتقاد وی روان‌شناسی معامله گر مهم‌ترین بخش سیستم معاملاتی هر شخص است.

  • در این جا قوانین معاملاتی اد سیکوتا که به وسیله آن‌ها توانست میلیون‌ها دلار سود در بازار به دست آورد را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

“به نظر من به ترتیب: روند بلند مدت، الگوهای فعلی در نمودار و پیدا کردن نقطه مناسب برای خرید و فروش در معامله‌گری اهمیت بسیاری دارند.”

“اگر به نظرم روند صعودی باشد، نه در اصلاح‌ها وارد معامله خرید می‌شوم و نه به دنبال قدرت گرفتن روند هستم بلکه لحظه‌ای که سفارش بای استاپ (Buy Stop) من لمس می‌شود وارد معامله خرید می‌شوم و تا زمانی که سفارش سل استاپ (Sell Stop) من لمس نشده، همچنان بر عقیده‌ام پایبند خواهم بود. این که تصور کنیم روند صعودی است اما وارد معامله خرید نشوید، منطقی به نظر نمی‌رسد.”

“قبل از این که وارد معامله‌ای شوم، حدضرر را در محدوده‌های مهم و صحیح قرار می‌دهم.”

کانال اخبار فوری فارکس و بازارهای جهانی

“اگر نمی‌توانید ضررهای کوچک را تحمل کنید، دیر یا زود بزرگ‌ترین ضرر را تجربه خواهید کرد.”

“بیشتر از چیزی که می‌توانید از دست بدهید ریسک نکنید. همچنین به اندازه‌ای ریسک کنید که اگر معامله سوددهی داشتید، این سود مناسب و هدفمند باشد.”

“من حدضرر را لحظه‌ای که وارد معامله می‌شوم تنظیم می‌کنم. معمولا زمانی که روند ادامه پیدا می‌کند حدضرر را در سود قرار می‌دهم. گاهی اوقات زمانی که نوسانات بازار زیاد می‌شود، سیو سود انجام می‌دهم و از معامله خود خارج ‌می‌شوم. معمولا این اقدام باعت می‌شود نوسانات پورتفوی سرمایه گذاری من کاهش یابد و به آرامش من کمک می‌کند. از دست دادن یک معامله سخت است، اما از دست دادن آرامش و اعصاب خانمان سوز است.”

“.هدف من این است که در هر معامله کمتر از 5% ریسک کنم چون این احتمال وجود دارد که در نقطه خوبی وارد نشده‌باشم”

“زمانی که روند صعودی است به حجم معامله خود کم کم اضافه کنید.”

“با کمتر از 10% سرمایه خود اقدام به سفته بازی کنید. و در حساب سفته بازی‌تان کمتر از 1% در هر معامله ریسک کنید. این اقدام نوسانات مرتبط به معامله گری شما را نسبت به سرمایه شما پایین نگه‌ می‌دارد. انجام چنین کاری می‌تواند بسیار اساسی باشد چرا که نوسانات شدید می‌تواند عواطف شما را درگیر کند و منجر به توجیه احساسات شود.”

خلاصه‌ای از پنج قانون معاملاتی اصلی اد سیکوتا:

  • قانون اول: ضررها را کوچک نگه دارید.
  • قانون دوم: اجازه دهید معاملات سودده رشد کنند.
  • قانون سوم: شرط بندی‌های کوچک انجام دهید. (کم ریسک معامله کنید)
  • قانون چهارم: بدون سوال و تردید از قوانین معاملاتی‌تان پیروی کنید.
  • قانون پنجم: اخبار را به سطل زباله بیاندازید. (به اخبار توجه نکنید)

منبع: newtraderu

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

بیشتر بخوانید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟