مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

بهترین کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال


7 کتاب برتر در زمینه تحلیل تکنیکال

کتاب‌های زیادی در زمینه تحلیل تکنیکال نوشته شده است که موضوعاتی مثل الگوهای نموداری، روانشناسی و همچنین طراحی سیستم معاملاتی را مورد بحث قرار می‌دهند. درست است که بسیاری از این کتاب‌ها اطلاعات منسوخ شده و نامربوط به معامله گری را مورد بحث قرار می‌دهند، اما می توان شاهکارهایی را در مورد هنر معامله گری پیدا کرد که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند.

 

در این مقاله، 7 کتاب برتر در مورد تحلیل تکنیکال را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این کتاب‌ها به معامله گران و سرمایه گذاران کمک شایانی کرده‌اند، تا بتوانند سیستم معاملاتی مختص خودشان را طراحی کنند.

 

پیش از این در مقاله‌ای دیگر، 7 کتابی که هر معامله گر فارکس باید بخواند را نیز معرفی کرده‌ایم.

 

1. “شروع تحلیل تکنیکال” نوشته جک شواگر

 

بهترین کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال
“شروع تحلیل تکنیکال” نوشته جک شواگر

 

یکی از بهترین کتاب‌ها برای معامله گران تازه کار،که اساسی‌ترین نکات مربوط به تحلیل تکنیکال را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب علاوه بر بررسی الگوهای نموداری و اندیکاتورهای مختلف، موضوعاتی مثل نقاط ورود و خروج در معاملات، طراحی سیستم معاملاتی و این که چطور بتوانیم از این سیستم به نحو احسن استفاده کنیم تا در معامله گری موفق باشیم را مورد بررسی قرار می‌دهد. این موارد، عوامل تعیین کننده‌ای برای تبدیل شدن به معامله‌گری موفق هستند و کتاب‌های زیادی نمی‌توان پیدا کرد که تمام این موضوعات را با هم مورد بررسی قرار دهد.

 

جک شوآگر نویسنده کتاب جادوگران بازار نوین است.

 

2.”تحلیل تکنیکال” نوشته مارتین پرینگ

 

"تحلیل تکنیکال" نوشته مارتین پرینگ
“تحلیل تکنیکال” نوشته مارتین پرینگ

 

به عقیده بسیاری، این کتاب، کتاب مقدس تحلیل تکنیکال است زیرا شامل اطلاعات جامعی است که مفاهیم اصلی را پوشش می‎دهد. همچنین موضوعات فرعی مثل روانشناسی معاملات و مکانیک بازار را مورد بررسی قرار می‌دهد، که به معامله گران کمک می‌کند تا چرایی تحلیل تکنیکال را درک کنند. این کتاب، اطلاعات بسیار گسترده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و خواندن این کتاب برای تازه کاران بسیار ساده و قابل فهم است.

 

3. “تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه” نوشته جان مورفی

 

بهترین کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه نوشته جان مورفی

 

این کتاب، علاوه بر ساده توضیح دادن تحلیل تکنیکال، اطلاعات کاربردی بسیار زیادی را به ما آموزش می‌دهد. آقای مورفی بیشتر از 40 سال است که در بازارهای مالی فعالیت دارد. علاوه بر این موضوع، وی در CNBC، تحلیل‌گر تکنیکال بوده است. به همین دلیل جزو افراد پیشتاز در تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود که به راحتی می‌تواند مفاهیم پیچیده را به زبان ساده آموزش دهد. بهتر است تازه کاران در حوزه معامله گری ابتدا این کتاب را مطالعه کنند.

 

4. “چگونه در بازار سهام پول دربیاوریم” نوشته ویلیام اونیل

 

بهترین کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال
کانسلیم اثر ویلیام اونیل

 

این کتاب را موسس روزنامه Investor’s Business Daily که یکی از معروف‌ترین انتشارات در زمینه سرمایه‌گذاری است، نوشته است و به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه تحلیل تکنیکال شناخته می‌شود. اونیل یکی از طرفداران سرسخت تحلیل تکنیکال است. وی برای نوشتن کتابش، قیمت‌های 100 ساله سهام را مورد بررسی قرار داده است. اونیل در این کتاب علاوه بر استراتژی‌های زیادی که برای تحلیل تکنیکال توضیح داده است، نکات بسیار زیادی را برای کم کردن ریسک و پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج به معامله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

5. “الگوهای شمعی ژاپنی” نوشته استیو نیسون

 

"الگوهای شمعی ژاپنی" نوشته استیو نیسون
“الگوهای شمعی ژاپنی” نوشته استیو نیسون

 

بسیاری از معامله‌گران از نمودارهای شمعی ژاپنی استفاده می‌کنند و این کتاب به خوبی این الگوها را مورد بررسی قرار می‌دهد. قبل از اینکه استیو این کتاب را بنویسید این نوع از نمودارها در غرب به ندرت استفاده می‌شد. استیو کمک شایانی در اطلاع رسانی در مورد این نمودارها انجام داد و به معامله گران بسیاری از بانک ها و موسسات آموزش داد تا بتوانند از این نمودارها درست استفاده کنند.

 

6. ” دایره المعارف الگوهای نموداری” نوشته توماس بولکوفسکی

 

بهترین کتاب های آموزش تحلیل تکنیکال
” دایره المعارف الگوهای نموداری” نوشته توماس بولکوفسکی

 

این کتاب به معنای واقعی به عنوان دایره المعارفی برای معرفی الگو های نموداری و اینکه چطور می‌توان از آن‌ها برای پیش‌بینی حرکت آینده قیمت استفاده کرد، شناخته می‌شود. آقای بولکوفسکی تحلیل‌گر تکنیکال بسیار شناخته شده‌ای است وی در کتابش فقط به بررسی الگو‌ها و این که چطور آنها را تشخیص دهیم بسنده نمی‌کند، بلکه تحلیل آماری که از این الگوها ارائه می‌دهد باعث متمایز شدن کتابش نسبت به بقیه شده است. در نسخه جدید کتابش، معامله‌گری رویداد محور و الگو هایی که در موقع انتشار اخبار شکل می‌گیرند، را مورد بررسی قرار داده است.

 

7. ” تحلیل تکنیکال با استفاده از تایم فریم‌های مختلف” نوشته برایان شنن

 

 تحلیل تکنیکال با استفاده از تایم فریم‌های مختلف" نوشته برایان شنن
تحلیل تکنیکال با استفاده از تایم فریم‌های مختلف” نوشته برایان شانون

 

دلیل جذابیت این کتاب این است که معامله گران با استراتژی‌های مختلف می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی از آن کسب کنند. این کتاب به معامله گران آموزش می‌دهد که چطور در تایم فریم‌های مختلف بتوانند از تحلیل تکنیکال استفاده کنند و فرصت‌های معاملاتی خوبی را پیدا کنند که شانس موفقیت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این موضوع، این کتاب معاملات فروش، شناسایی نقطه حد ضرر و هدف قیمتی و موضوعات مرتبط دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

کتاب های بسیار دیگری در زمینه تحلیل تکنیکال منتشر شده است اما این 7 کتاب در بین بقیه کتاب ها متمایز تر هستند.

 

نکته مهم

 

کتاب‌های زیادی در زمینه این نوع تحلیل نوشته شده‌اند اما برخی از کتاب های هیچ وقت منسوخ نمی‌شوند و بسیار برای معامله گران با ارزش هستند. افراد تازه کار در این رشته، بهتر است این کتاب‌ها را بخوانند تا بتوانند استراتژی معاملاتی خودشان را بهتر کنند و شانس موفقیت شان را بیشتر کنند.

 

منبع: Investopedia

 

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟