ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

معامله گری روزانه چیست و چه روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟

زمان مطالعه: 16 دقیقه

حال بیایید ببینیم برای استفاده از تکنیک معامله‌گری روزانه باید به چه چیزهایی توجه کنیم. در اینجا گزینه‌هایی که برای معامله روزانه در اختیار دارید آورده شده است:

۱- معامله با روند (Trend trading): شما می‌توانید هنگامی که قیمت با برخورد به خط حمایت شروع به افزایش می‌کند و یا با برخورد به مقاومت کاهش می‌یابد، معامله خود را باز کنید. این کار باعث افزایش احتمال موفقیت شما می‌گردد. در آنالیز از چند تایم فریم استفاده کنید (تایم فریم خود را بین ۳۰ دقیقه تا روزانه انتخاب کنید)، از اندیکاتورها و اسیلاتورها همینطور ابزارهای گرافیکی مانند فیبوناچی استفاده کنید. ترسیم خطوط روند را فراموش نکنید. این ساده‌ترین مرحله است اما حتما باید انجام شود. موارد ذکر شده به شما کمک می‌کند تا لحظه از سرگیری و ادامه روند بعد از اصلاح را پیدا کرده و بتوانید در یک معامله کوتاه مدت سود کسب کنید.

بیشتر بخوانید: معامله گری روند یا ترند تریدینگ چیست و چگونه در طول یک روند معامله کنیم؟

۲- معامله خلاف جهت روند (Counter trend trading): هنگامی که می‌خواهید به صورت روزانه معامله کنید، قیمت‌ها همیشه در جهت روند حرکت نمی‌کنند. جدا از اینکه می‌توان در انتظار فرصت معامله در جهت روند بود، می‌توان بر اساس اصلاحات قیمتی نیز معامله کرد. الگوهای کندل استیکی معکوس‌شونده، اسیلاتورها و ابزارهای تکنیکالی را پیدا کنید که به شما برای پیدا کردن مقاومت/حمایت کمک کنند و و از این میان، آنهایی را که واقعا مهم هستند انتخاب کنید.

۳-معامله بر اساس بریک اوت (Breakout trading): اگر قصد استفاده از این روش را دارید، باید روی مهم‌ترین سطوح قیمتی (حمایت/ مقاومت) تمرکز کرده و زمانی که قیمت این سطوح را شکست، معامله را باز کنید. آگاهی از خطوط مقاومت و حمایت از شروط اساسی برای این نوع معامله است. علاوه‌براین شما باید بتوانید یک بریک اوت (شکست) واقعی را از یک بریک اوت دروغین تشخیص دهید. همچنین از آنجایی که بریک اوت‌های رخ‌داده در تایم میان‌روز (Intraday) عموما با اخبار در ارتباط هستند، شما باید از چشم‌انداز فاندامنتال آگاه باشید و تقویم اقتصادی را رصد کنید.

دوره مستر کلاس طلا

جامع‌ترین دوره آموزشی طلا

این دوره در مجموعه یوتوفارکس تهیه شده و نتیجه سال‌ها تجربه در حوزه معامله‌گری طلا و فارکس است. این دوره توسط مجموعه‌ای از معامله‌گران حرفه‌ای یوتوفارکس تهیه شده است. با خرید این دوره از تجربه چندین معامله‌گر بهره‌مند خواهید شد.

دوره طلا

توجه کنید که هر رویکرد معاملاتی نیاز به انضباط در مدیریت ریسک دارد. البته مبانی مدیریت ریسک در هر مورد متفاوت است به عنوان مثال معامله بر اساس شکست سطوح نیاز به حد ضرر نزدیک و ریوارد به ریسک بالا دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال و ابزارهای زیادی برای معامله‌گری روزانه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. ATR یکی از این اندیکاتورهاست که به شما مقدار کلی حرکت قیمت‌ها را در هر تایم فریم نشان داده و به شما در مورد افزایش نوسانات هشدار می‌دهد.

میانگین‌های متحرک به خوبی می‌توانند حمایت‌ها و مقاومت‌های پویا را به شما نشان دهند. (میانگین‌های ساده ۲۰۰، ۱۰۰ و ۵۰ کندلی بیشترین کاربرد را دارند.) نقاط پیوت (Pivot points) و سطوح فیبوناچی به شما کمک می‌کند که معاملات خود را در قیمت مناسب باز کنید.

اسیلاتورها نیز به شما اطلاع می‌دهند که بازار در حالت اشباع خرید (یا فروش) به‌سر می‌برد. بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که در جهت حرکت فعلی خرید نکنید یا حتی بر خلاف جهت معامله کنید.

ایکس چیف

معامله گری روزانه

چند نکته دیگر:

۱- بازارهایی با نقدینگی بالا را انتخاب کنید. ارزهای اصلی می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

۲- هرگز با عجله وارد یک معامله نشوید یا تنها با استناد به یک دلیل وارد معامله نشوید. همیشه فرصت زیادی برای پول درآوردن وجود دارند؛ پس اجازه ندهید «ترس عقب‌ماندن از روند و دیگران (FOMO)» بر شما غلبه کند.

۳-این واقعیت را در خاطر داشته باشید که هیچ روزی مانند روز قبل نیست. به یاد داشته باشید که رفتار بازار ممکن است در روزهای تعطیلی بعضی بانک‌ها متفاوت باشد. عصر جمعه زمان خوبی برای باز کردن معامله نیست. اگرچه جلسات معاملاتی در بازار فارکس چندان قابل مشاهده نیست اما بسیار از ارزها زمانی که بازارهای یک منطقه خاص فعال (شروع سشن) می‌شوند، فعالیت بیشتری پیدا می‌کنند.

۴-وقتی دامنه نوسانات یک دارایی به طور مداوم کم است (قیمت‌ها در طول روز از ۳۰ پیپ بیشتر حرکت نمی‌کنند)، یک دارایی دیگر را برای معامله انتخاب کنید.

۵-انتظارات معقولانه داشته باشید. شما نمی‌توانید در یک روز به اندازه یک ماه سود کسب کنید. پس حتی به این موضوع فکر هم نکنید.

۶-استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید. ریسک خود را مدیریت کنید و هرگز به معاملات ضررده خود اجازه رشد ندهید.

۷- به اخبار توجه کنید. به یاد داشته باشید که معامله پیش یا پس از انتشار اخبار مهم بسیار خطرناک است زیرا ممکن است بازار رفتار بی قاعده‌ای از خود بروز بدهد. معامله بر اساس اخبار نیاز به تجربه و استراتژی‌های خاص دارد.

اکثر معامله‌گران خرد در فارکس به صورت روزانه معامله می‌کنند. این سبک، احتمالا طبیعی‌ترین سبک برای مبتدیان است. استراتژی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و توصیه‌های این مقاله را به یاد بسپارید. امیدواریم معاملات سودآوری را تجربه کنید.

تفاوت اسکالپ تریدینگ با معامله‌گری روزانه

در درس قبل به طور کامل با اسکالپ تریدینگ آشنا شدید؛ اما با توجه به تعاریفی که تا کنون از معامله‌گری روزانه شرح داده شده، ممکن است تشخیص تفاوت‌های آنها اندکی سخت به نظر برسد.

همانطور که اشاره شد، معامله‌گری روزانه با پروسه خرید و فروش یک دارایی مالی در یک روز و بستن تمام معاملات در انتهای آن روز معاملاتی است؛ اما باید بدانید اسکالپ تریدینگ یکی از انواع معامله‌گری روزانه است. برای درک بهتر به شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها دقت کنید.

شباهت‌های معامله‌گری روزانه و اسکالپ تریدینگ

اول: این دو رویکرد به باز گذاشتن معاملات و انتقال آن به روز معاملاتی بعد اعتقادی ندارند و در پایان روز تمامی معاملات خود را تسویه می‌کنند. آنها معتقدند که بازگذاشتن معاملات و انتقال آنها به روز بعد می‌تواند منجر به زیان‌های قابل توجهی شود.

دوم: دارایی‌های مالی مورد معامله در هردو رویکرد مشابه است. یعنی هم معامله‌گران روزانه و هم اسکالپرها، همه انواع دارایی‌ها از جمله سهام، ارز، اوراق‌قرضه، کریپتو، صندوق‌های قابل معامله در بورس و کالاها را خرید و فروش می‌کنند.

سوم: هر دو رویکرد برای مدیریت ریسک و سرمایه اهمیت بسیار بیشتری نسبت به سایر مهارت‌ها، قائل هستند.

تفاوت‌های معامله‌گری روزانه و اسکالپ تریدینگ

اول: در اسکالپینگ یک دارایی مالی کمتر از 5 دقیقه نگهداری می‌شود. از سوی دیگر، معامله‌گران روزانه معاملات خود را چندین ساعت باز نگه می‌دارند.

دوم: در اسکالپ تریدینگ تعداد معاملات می‌تواند از حدود 10 تا 100 معامله در روز باشد (این صرفاً به این دلیل است که سود کلی در هر معامله نسبتآً کم خواهد بود)، اما معامله‌گران روزانه تنها چند معامله باز می‌کنند.

سوم: معامله‌گران روزانه گاهاً در تحلیل‌های خود از فاندامنتال نیز استفاده می‌کنند، اما اسکالپرها حداکثر تمرکز خود را برروی تحلیل تکنیکال می‌گذارند.

شباهت‌های معامله‌گری روزانه و اسکالپ تریدینگ

مزایا و معایب معامله‌گری روزانه بازار فارکس

انتخاب یک استراتژی معاملاتی روزانه مزایا و معایب خود را برای معامله‌گران فارکس دارد. قبل از تلاش برای توسعه یک استراتژی معاملاتی روزانه، منطقی است که این مزایا و معایب را مرور کنید و بسنجید که آیا می‌توانید موارد منفی را تحمل کرده تا به نکات مثبت معاملاتی ارزی خود دست پیدا کنید یا خیر.

همچنین ممکن است بخواهید در مورد استراتژی‌های معاملاتی روزانه که در گذشته توسط برخی از معامله‌گران روزانه موفق (که مایل به عمومی کردن روش‌های خود بوده‌اند) بکار گرفته شده‌اند، تحقیق کنید.

مزایای معامله‌گری روزانه

  • مدت زمان کمتری در بازار هستند: با وارد شدن در معاملاتی که دوره‌های کوتاه مدتی دارند می‌توانید بیشتر روی تحولات بازار تمرکز کنید. این بدین معنی است که مجبور نیستید ریسک اضافی باز نگه داشتن معاملات را در طول یک شب تحمل کنید. ریسک باز نگه‌ داشتن معاملات در طول شب می‌تواند بسیار پرهزینه باشد، چرا که نه تنها ممکن است قیمت به حدضرر شما برسد، بلکه این امکان وجود دارد که منجر به لغزش (Slippage) قابل توجه سفارشات نیز بشود.
  • دوره‌های افت سرمایه (Drawdown) کوتاه‌تر است: بیشتر معامله‌گرانی که از یک سیستم استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوند که هر از گاهی با یک سری معاملات زیان‌ده مواجه می‌شوند. از آنجایی که تعداد معاملات ناموفق در یک دوره مانند این در بین معامله‌گران مختلف می‌تواند مشابه باشد، یک معامله‌گر روزانه معمولاً خیلی سریعتر از یک معامله‌گر بلندمدت از دوره زیان معاملاتی خود خارج می‌شود. داشتن یک دوره بازیابی کوتاه‌تر افت سرمایه می‌تواند بویژه برای کسانی که برای امرار معاش معامله می‌کنند، بسیار مهم باشد.
  • خشنودی سریع‌تر: معامله‌گران روزانه به سرعت متوجه می‌شوند که آیا تصمیمات معاملاتی آنها درست بوده یا اشتباه. این موضوع می‌تواند مناسب افرادی باشد که از صبر کمتری برخوردار هستند، چرا که اغلب تمایل دارند نسبتاً سریع بدانند که آیا معامله آنها منجر به سود می‌شود یا ضرر.
  • سطوح فعالیت بالاتر: معامله‌گرانی که از معامله‌کردن هیجان‌زده می‌شوند و تمایل دارند در این حوزه فعال باشند، اغلب متوجه می‌شوند که معاملات روزانه منظم سطح بالاتری از فرآیند معامله‌گری را برای آنها فراهم می‌کند و این مورد برای آنها لذت‌بخش است.
  • تصمیم‌گیری ساده: بسیاری از معامله‌گران روزانه مجبور هستند از روش‌های تصمیم‌گیری ساده استفاده ‌کنند، زیرا نیاز به تصمیم‌گیری سریع در مورد ورود یا خروج از بازار دارند.

معایب معامله‎‌گری روزانه

  • هزینه‌های معاملاتی بالاتر: معامله‌گران روزانه تمایل دارند نسبت به معامله‌گران بلندمدت، معاملات بیشتری را انجام دهند چرا که در طول روز معاملاتی وارد بازار شده و از آن خارج می‌شوند. از آنجایی که هر تراکنش شامل پرداخت اسپرد (Spread) معامله و شاید حتی کمیسیون‌های بروکر می‌شود، این هزینه‌ها واقعاً می‌توانند سودآوری کلی معاملات را کاهش دهند.
  • تاثیر بیشتر اسلیپیج (لغزش) بر سفارشات: از آنجایی که یک معامله‌گر روزانه معمولاً فعال‌تر است، آنها گرایش بیشتری به اجرای سفارشات حدضرر (Stoploss) دارند. این بدین معنی است که زمانی که بازار گپ (gap) قیمتی دارد و سفارشات حدضرر طبق برنامه‌ریزی عمل نمی‌کنند، تریدرها به طور کلی در معرض ریسک بیشتری برای تجربه لغزش هستند.
  • فعالیت معاملاتی بیشتر: معامله‌گران روزانه معمولاً تراکنش‌ها و معاملات بیشتری را انجام می‌دهند. بنابراین افراد متوجه می‌شوند که هر چه معاملات بیشتری داشته باشند، زمان کمتری را می‌توانند به کارهای دیگری که از انجام آنها در زندگی لذت می‌برند، اختصاص دهند.
  • نیاز به تمرکز بالا: از آنجایی که معامله‌گران روزانه معمولاً در طول روز به دنبال فرصت‌هایی برای ورود و خروج از بازار هستند، اغلب باید بازار را با دقت بیشتری دنبال کرده و تمرکز بیشتری را صرف فعالیت‌های بازار کنند.
  • نیاز به تصمیم‌گیری سریع: به منظور استفاده از حرکات کوچکتر روزانه بازار، معامله‌گران روزانه معمولاً باید تصمیمات ساده‌تر و سریع‌تری نسبت به معامله‌گران بلندمدت بگیرند. این مسئله نیاز به تفکر سریع و واکنش‌هایی دارد که ممکن است استرس بیشتری را برای یک معامله‌گر بوجود آورد.
  • هزینه بالای نرم‌افزار نظارت بر بازار و سرویس خبری: معامله‌گران روزانه به طور کلی باید آخرین تحولات بازار را با دقت بررسی کنند. این مسئله اغلب به معنای هزینه بیشتر در سیستم‌هایی است که به آنها اجازه می‌دهد بازار و اخبار مالی را بصورت لحظه‌ای رصد کنند.

مزایا و معایب بالا برخی از ملاحظات کلیدی را مطرح می‌کند که باید هنگام تعیین اینکه آیا استفاده از استراتژی معاملاتی روزانه متناسب با شخصیت و سبک زندگی شما است یا خیر، در نظر بگیرید.

حقایق و آماری تامل برانگیز در ارتباط با معامله‌گران روزانه

درک آمار مربوط به معامله‌گری روزانه می‌تواند نقش بسیار مهمی در آگاهی و تصمیم‌گیری‌نهایی شما جهت انتخاب این سبک معاملاتی داشته باشد.

طبق مطالعات دانشگاه کالیفرنیا، تنها 13 درصد از معامله‌گران روزانه به طور مداوم در یک دوره شش ماهه سودآور بوده‌اند. طبق نظر سنجی دیگری توسط همین منبع، تنها 1 درصد از معامله‌گران روزانه توانستند به طور مداوم در یک دوره پنج ساله یا بیشتر درآمد کسب کنند.

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) در سال 2020، 72 درصد از معامله‌گران روزانه، زیان مالی شدیدی را تجربه کردند.

براساس نظرسنجی شرکت کارگزاری چارلز شواب (Charles Schwab)، معامله‌گران روزانه در بازار سهام آمریکا از 15 درصد در سال 2019، به 25 درصد در سال 2021 رسیدند.

مطابق داده‌های وبسایت Gitnux، 45 درصد از معامله‌گران روزانه 1 تا 2 ساعت را صرف معاملات می‌کنند و تنها 14 درصد بیش از 6 ساعت در روز را صرف می‌کنند.

گزارشات Gitnux همچنین حاکی از آن است که 71 درصد از معامله‌گران روزانه، که افراد موفق از همین گروه مشتق می‌شوند، به طور مستمر در حال یادگیری و بهبود مهارت‌های خود هستند.

براساس نظرسنجی‌های سایت MyTradingSkills، معامله‌گرانی که تکلیف تمام معاملات باز خود را در انتهای روز مشخص می‌کنند (معامله‌گران روزانه)، 47 درصد موفق بوده‌اند؛ در حالی که 73 درصد از افرادی که معاملات خود برای بیشتر از یک سال باز می‌گذاشتند، موفق بوده‌اند.

شرکت خدمات مالی آمریکایی Robinhood گزارشی مبنی بر کسب 30 میلیون دلار در یک روز توسط یک شخص منشتر کرده است و بنا بر گزارشی دیگر، یک معامله‌گر روزانه از معامله سهام تسلا بیش از 100 میلیون دلار سود کسب کرده است. (همانطور که از لحاظ آماری واضح است، احتمال وقوع چنین اتفاقی تقریبا نزدیک به صفر می‌باشد.)

طبق داده‌های سایت Zippia، شرکت آمریکایی که در سال 2015 با رسالت کمک به افراد برای پیداکردن شغل و بررسی تمام جوانب مثبت و منفی آن افتتاح شده است، 90.5 درصد از معامله‌گران روزانه مرد و 9.5 درصد از آنها زن هستند.

سایت Zippia در گزارشی پراکندگی قومیت و نژادی را مورد بررسی قرار داده است و طبق این گزارش، 66.3 درصد از معامله‌گران روزانه سفید پوست هستند. 12.4 درصد از معامله‌گران روزانه آسیایی و 11.5 درصد از معامله‌گران روزانه اسپانیایی یا لاتین می‌باشند.

حقایق و آماری تامل برانگیز در ارتباط با معامله‌گران روزانه

شرکت Zippia همچنین درآمد افراد با نژادهای مختلف در آمریکا را بررسی کرده است. معامله‌گران روزانه با نژادهای نامشخص بالاترین میانگین حقوق و درآمد را دارند و معامله‌گران روزانه سیاه‌پوست یا آفریقایی-آمریکایی با 99,588 دلار کمترین میانگین حقوق را دارند.

حقایق و آماری تامل برانگیز در ارتباط با معامله‌گران روزانه

برخی از منابع مورد استفاده درس معامله‌گری روزانه

Zippia: “Day trader demographics and statistics in the us”, cited Feburay 2023. (source)

University of California: “ Do individual Day Traders Make Money? Evidence from Taiwan”, (PDF)

NYSE: “Trading and Data”, cited February 2023. (Source)

Charles Schwab: “An Introduction to Pattern Day Trader Rules”, cited February 2023. (Source)

FINRA: “Day Trading Risk Disclosure Statement”, cited February 2023. (Source)

DayTradeReview: “Day Trading Statistics-10 Interesting Facts”, cited February 2023. (Source)

SSRN: “The Anatomy of Day Traders”. (PDF)

SSRN: “Specialized Day Trading – A New View of and Old Game”. (PDF)

JSTOR: “The Profitability of Day Traders”. (Source)

8 نکته که شما را در معامله‌گری روزانه موفق‌تر می‌کند

  1. بازارهایی با نقدینگی بالا را انتخاب کنید. ارزهای اصلی می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

بازار ارز بزرگ‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار مالی در جهان است، بنابراین موقعیت‌های معاملاتی فراوانی را برای معامله‌گران روزانه فراهم می‌کند. ارزهای اصلی (Major) که بیشترین حجم معاملات بازار فارکس را در اختیار دارند، عبارتند از: دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس، دلار استرالیا، فرانک سوئیس و دلار کانادا. دلار نیوزلند نیز در بین سفته بازان ارز بسیار محبوب است.

نمودار دایره‌ای (Pie Chart) زیر که بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) در آوریل 2010 گردآوری شده، توزیع نسبی هر ارز اصلی را بر حسب گردش مالی (حجم معاملات) هر ارز به نسبت درصدی از کل گردش مالی نمایش می‌دهد. نکته قابل توجهی که واقعاً در این تصویر متمایز می‌شود این است که دلار و یورو چقدر از اهمیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین جفت ارز EURUSD، یکی از نقدشونده‌ترین جفت ارزها در معاملات روزانه محسوب می‌شوند.

توزیع ارزها در بازار فارکس بر اساس حجم معاملات

توزیع ارزها در بازار فارکس بر اساس حجم معاملات

شکل 1: نمودار دایره‌ای که حجم معاملات عمده را به صورت درصد تا آوریل 2010 بر اساس داده‌های ارائه شده توسط بانک تسویه بین المللی نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که مجموع درصدهای نشان داده شده به 200 درصد می‌رسد چرا که هر تراکنش فارکس شامل دو ارز است.

نه تنها معامله‌گران روزانه به دنبال ارزهایی هستند که نوسان زیادی دارند، بلکه می‌خواهند فعال‌ترین جفت ارز را نیز انتخاب کنند چرا که تمام معاملات در بازار فارکس به صورت جفت انجام می‌شود. اساساً از آنجایی که معامله‌گران روزانه تمایل دارند معاملات زیادی را انجام دهند، به حداقل رساندن هزینه‌های تراکنش آنها معمولاً برای موفقیت استراتژی آنها بسیار مهم است. در نتیجه، معامله‌گران روزانه بطور کلی می‌خواهند در نقدشونده‌ترین جفت ارزهای فارکس معامله کنند، چرا که اسپرد معاملات معمولاً کم‌تر بوده و حضور بازارسازان بیشتر بدین معنی است که گپ‌های قیمتی بالقوه و لغزش سفارش معمولاً کمتر رخ می‌دهد.

جدول زیر ابتدا نقدشونده‌ترین جفت ارزهای مرتبط با دلار آمریکا را فهرست می‌کند که معمولاً به عنوان “ارزهای اصلی (Major)” شناخته می‌شوند. اکثر معامله‌گران روزانه تمایل دارند فعالیت‌های معاملاتی خود را به این هفت جفت ارز محدود کنند. در پایین جفت ارزهای اصلی، همچنین کراس‌های اصلی (Cross) فهرست شده‌اند که معامله‌گران گاهی اوقات می‌توانند نقدینگی کافی برای معامله در آن‌ها را پیدا کنند.

جدول 1: نقدشونده‌ترین جفت ارزهای معامله شده در بازار فارکس را نشان می‌دهد که برای معامله‌گران روزانه فارکس مناسب‌ترین هستند.

نقدشونده‌ترین جفت ارزهای معامله شده در بازار فارکس

  1. هرگز با عجله وارد یک معامله نشوید یا تنها با استناد به یک دلیل وارد معامله نشوید.همیشه فرصت زیادی برای پول درآوردن وجود دارند؛ پس اجازه ندهید «ترس عقب‌ماندن از روند و دیگران (FOMO) بر شما غلبه کند.
  2. این واقعیت را در خاطر داشته باشید کههیچ روزی مانند روز قبل نیست. به یاد داشته باشید که رفتار بازار ممکن است در روزهای تعطیلی بعضی بانک‌ها متفاوت باشد. عصر جمعه زمان خوبی برای باز کردن معامله نیست. اگرچه جلسات معاملاتی در بازار فارکس چندان قابل مشاهده نیست اما بسیار از ارزها زمانی که بازارهای یک منطقه خاص فعال (شروع سشن) می‌شوند، فعالیت بیشتری پیدا می‌کنند.
  3. وقتی دامنه نوسانات یک دارایی به طور مداوم کم است (قیمت‌ها در طول روز از ۳۰ پیپ بیشتر حرکت نمی‌کنند)، یک دارایی دیگر را برای معامله انتخاب کنید.
  4. بهترین بروکر را انتخاب کنید و کمسیون معاملات را در نظر بگیرید!

معامله‌‌گری روزانه، زمانی قلمرو انحصاری موسسات مالی بزرگ و معامله‌گران حرفه‌ای بود، اما از طریق معاملات آنلاین فارکس برای سفته‌بازان با هر اندازه‌ای در دسترس قرار گرفته است. یکی از نکات مهم در انتخاب بروکر برای معاملات روزانه، شهرت و اعتبار آنها است.

یکی از معیارهایی که باید در انتخاب بروکر در نظر گرفت این است که کارگزار مورد نظر توسط یک آژانس تنظیم کننده معتبر مانند مرجع هدایت مالی (FCA) در انگلستان و CySEC در اتحادیه اروپا نظارت شود. انجمن ملی معاملات آتی (NFA یا National Futures Association) بر بروکرهایی که در ایالات متحده فعالیت می‌کنند، نظارت می‌کند.

نکته مهم بعدی امنیت است. در حالت ایده‌آل، بروکری که انتخاب می‌کنید باید دارای رمزگذاری امن SSL برای دریافت و انتقال اطلاعات مالی شخصی شما باشد. کارگزاری که اطلاعات معامله‌گر را رمزگذاری نکند، اطلاعات وی را در معرض ریسک سرقت داده‌ها قرار می‌دهد.

معیار بعدی در لیست ما کمیسیون و هزینه انجام معاملات برای یک معامله‌‌گر روزانه است. به طور معمول، بروکرهای آنلاین فارکس کمیسیون خود را از اسپرد (Spread: اختلاف بین قیمت خرید و فروش) دریافت می‌کنند، بنابراین هرچه اسپردها بر روی جفت ارز کمتر باشد، معاملات روزانه مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در مورد کمیسیون به ازای هر معامله، این هزینه‌ها بسته به میزان فعال بودن حساب معاملاتی معامله‌گر می‌تواند افزایش یابد.

علاوه بر ملاحظات فوق، پلتفرم معاملاتی کارگزار باید برای مشاهده و کاربری آسان باشد، چرا که معاملات روزانه مستلزم تصمیم‌گیری سریع هستند. همچنین، هنگام انتخاب بروکر برای معاملات روزانه، انواع حساب‌های بروکر و خدمات مشتری باید در نظر گرفته شود.

  1. انتظارات معقولانه داشته باشید. شما نمی‌توانید در یک روز به اندازه یک ماه سود کسب کنید. پس حتی به این موضوع فکر هم نکنید.
  2. استراتژی معاملاتی خود را مشخص کرده و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید. ریسک خود را مدیریت کنید و هرگز به معاملات ضررده خود اجازه رشد ندهید.
  3. به اخبار توجه کنید. به یاد داشته باشید که معامله پیش یا پس از انتشار اخبار مهم بسیار خطرناک است زیرا ممکن است بازار رفتار بی قاعده‌ای از خود بروز بدهد. معامله بر اساس اخبار نیاز به تجربه و استراتژی‌های خاص دارد.

اکثر معامله‌گران خرد در فارکس به صورت روزانه معامله می‌کنند. این سبک، احتمالا طبیعی‌ترین سبک برای مبتدیان است. استراتژی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و توصیه‌های این مقاله را به یاد بسپارید. امیدواریم معاملات سودآوری را تجربه کنید.

کسب سود از معامله‌گری روزانه

پاسخ به این سوال واقعاً به معامله‌گر و روشی که وی برنامه معاملاتی خود را اجرا می‌کند، بستگی دارد. بسیاری از معامله‌گران روزانه هنگام معامله بسیار فعال هستند و در برخی موارد اغلب در عرض چند ثانیه معاملات را باز کرده و و از آن خارج می‌شوند. برخی دیگر از معامله‌گران روزانه، سفارش‌های شرطی (pending) خود را در سطح مشخصی از یک جفت ارز قرار می‌دهند، و سپس معامله را در همان روز می‌بندند.

در حالی که می‌توان سودهای هنگفتی در بازار فارکس به دست آورد، اما هرگز نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که این مبالغ هنگفت می‌تواند در عرض چند ثانیه در یک بازار پرتلاطم به ضرر تبدیل شوند. شرایط موجود در بازار فارکس می‌تواند به سرعت از یک محیط معاملاتی آرام به محیطی بسیار پر تلاطم تبدیل شود. دانستن زمان خروج مناسب از معامله می‌تواند برای هر معامله‌گر، چالش برانگیز باشد.

کسب سود از معامله‌گری روزانه

اساساً کسب درآمد در معاملات روزانه کاملاً به کیفیت برنامه معاملاتی یک معامله‌گر، نحوه اجرای آن و نظم و انضباط معامله‌گر در پایبندی به قوانین بستگی دارد. معاملات روزانه زمانی چالش برانگیزتر می‌شود که یک معامله‌گر هر روز صبح بدون آمادگی وارد بازار شود.

چرا معامله‌گری روزانه از دیدگاه اکثر منابع کار اشتباهی است؟

وبسایت‌های معتبر زیادی هستند که از طریق داده‌ها و پژوهش‌های متعدد نرخ موفقیت معامله‌گری روزانه را کمتر از 5 درصد اعلام می‌کنند که برخی از این داده‌ها در این درس گردآوری شده است. علل زیادی پشت این نرخ موفقیت کم نهفته است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  1. احتمال تشخیص حرکت احتمالی بازار بسیار پایین است!

معامله‌گران روزانه زمان زیادی را صرف درک الگوهای پیچیده و استراتژی‌های معاملاتی مختلفی می‌کنند، اما باید بدانید احتمال اینکه حق با شما باشد چندان زیاد نیست. یک مطالعه نشان می‌دهد که حتی متخصصین و تحلیلگران ارشد بازارهای مالی نیز فقط در 47% موارد به درستی تحلیل می‌کنند.

برخی از این کارشناسان اندکی بهتر عمل می‌کنند که بهترین‌های آنان نرخ دقت 68% داشته و بدترین میزان دقت 22% است. نرخ موفقیت تشخیص درست در معامله‌گران معمولی بسیار پایین‌تر بوده و تخمین‌ها نشان می‌دهند که 95% از افراد پول خود را از دست می‌دهند. (منبع: kiplinger)

  1. تعهد زمانی بسیار بالا برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر روزانه!

منحنی یادگیری معاملات روزانه برای رسیدن به نقطه‌ای که در بلندمدت سودآوری داشته باشید، بسیار گسترده بوده و تعهد زمانی زیادی را نیاز دارد. هرچند که این تعهد زمانی برای تمام سبک‌های معامله‌گری لازم است، اما در معاملات روزانه به دلیل سرعت بالای معاملات، نمود و بروز زیان‌ها به دلیل کمبود دانش بسیار بیشتر به چشم می‌آید.

  1. معاملات روزانه بیشترین فشار روانی و استرس را به معامله‌گر القا می‌کند!

مهم نیست که چقدر با استعداد یا باهوش هستید، ضرر و زیان در معاملات روزانه اجتناب ناپذیر است. در واقع در تمام سطوح مهارتی، معامله‌گری (خصوصاً معامله‌گری روزانه که باید بارها تصمیم به ورود و خروج از معاملات بگیرید)، می‌تواند یک فعالیت استرس‌زا باشد.

یک مطالعه نشان می‌دهد که حتی معامله‌گران حرفه‌ای و با تجربه نیز در زمانی که بازار بی‌ثبات باشد تپش قلب را تجربه می‌کنند. با گذشت زمان استرس مزمن می‌تواند منجر به مشکلات بزرگتری مانند، بیماری قلبی، اضطراب و افسردگی شود.

حساب توئیتر Coinfessions که داستان‌های معاملات افراد را به صورت ناشناس منتشر می‌کند به تعداد زیادی از تجربه‌های زیان و مشکلات روانی بعد آن اشاره می‌کند، برای مثال به داستان از یکی از معامله‌گران ناشناس توجه کنید:

“سال گذشته من 90 هزار دلار درآمد از فروش کفش داشتم. سپس 83 هزار دلار از سرمایه خودم را در معاملات اهرمی در 10 ماه گذشته از دست دادم. والدین من هنوز فکر می‌کنند که من یک کارآفرین کوچکِ موفق هستم، اما آنها نمی‌دانند که من در خواب شبانه مشکل دارم و شهریه دانشگاه خود را از دست داده‌ام.”

چگونه می‌توان با مشکلات معامله‌گری روزانه مقابله کرد؟

به معامله‌‌گری روزانه مانند ساختن خانه نگاه کنید. مهم‌ترین مؤلفه برای ساختن یک خانه مناسب، فونداسیون محکم است که در دنیای معامله‌گری به این فونداسیون، یادگیری مبانی بازارهای مالی می‌گویند.

در بازارهای مالی اگر آماده یادگیری نباشید، به عنوان یک معامله‌گر روزانه محکوم به شکست هستید. حتی با تجربه‌ترین افراد نیز به طور مداوم در حال یادگیری هستند. هر زمان که احساس کنید همه‌ چیز را می‌دانید، مطمئناً بازار با چند معامله زیان‌ده، نیاز به یادگیری مداوم را به شما یادآوری خواهد کرد. این اتفاق دو نکته بسیار مهم را به ما نشان می‌دهد.

اولین مورد این‌ است که در همه حال به بازارها احترام بگذارید. هرچقدر در مورد ارتباط متقابل اجزای بازار بیاموزید، باز هم پیش‌بینی ماهیت حرکات قیمت در بازار فوق‌العاده دشوار است. در حقیقت، این تصور که هیچکس توانایی پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار را ندارد، تصوری دور از ذهن نیست.

دومین مورد همانطور که پیش‌تر ذکر شد، ضرورت آموزش مداوم است. عمده تمرکز معامله‌گر روزانه باید بر روی آموزش باشد، نه کسب سود.

این موضوع شاید برای کسانی که با هدف ثروتمند شدن پا به دنیای پرخطر معامله‌گری در بازارهای مالی گذاشته‌اند، کمی غیرمنتظره به نظر برسد. اما بیایید این‌طور فکر کنیم که سود معامله‌‌گری روزانه، حاصل یک آموزش جامع و درک بازارهای مالی است.

بنابراین هدف، کسب سود نیست، بلکه درک پیچیدگی‌های بازار است تا بتوان قیمت‌ها را با دقت بیشتری پیش‌بینی کرد. معامله‌گران رده بالا هرگز ۱۰۰ درصد معاملات خود را با موفقیت پشت سر نمی‌گذارند.

برعکس نسبت موفقیت/شکست ۶۰، ۷۰ یا ۷۵ درصد در معاملات، طبق استانداردها خارق‌العاده تلقی می‌شود. بدون آموزش شما در هنگام خرید و فروش، صرفاً در حال شلیک‌های بی‌هدف و قمارگونه هستید. اما با آموزش می‌توانید روند تصمیم‌گیری خود را بهبود داده و همواره در در راستای بهتر شدن تلاش کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

4 دیدگاه در “معامله گری روزانه چیست و چه روش‌هایی برای انجام آن وجود دارد؟
  1. آواتار محمدعلی محمدعلی گفت:

    تشکر

  2. آواتار رضا رضا گفت:

    عالی بود واقعا مرسی
    متون انتخابی آرامش‌بخش هستند 😊

    1. ممنونم دوست عزیز

  3. آواتار سعيد سعيد گفت:

    بسيار مفيد و اموزنده هر چند تكراري باشن ولي واسه لحظات بحراني بسيار دلگرم كننده هست اين مطلب چون يه بازيابي لازمه و بعضي موارد گاهي فراموش ميشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایکس چیف
نورد اف ایکس
تامین سرمایه
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

پراپ فرم پراپی